Co ovlivní mobilitu lidí v blízké budoucnosti?

Nová studie agentury GfK Austria analyzovala tři klíčové oblasti, které v současné době staví na hlavu principy mobility v lidské společnosti. Zajímá vás, o jaké segmenty jde?

Představte si takový svět blízké budoucnosti, v němž auto sice „mluví“, ale nikdo ho neposlouchá, protože vlak je rychlejší. Stejně jako ve většině dalších odvětví i výrobci aut šlapou na plyn, aby přinesli své inovace do skutečného silničního provozu. V jejich případě jde o to, nabídnout motoristovi nevšední zážitek z jízdy. Wi-fi ve vozidle, aplikace řízené lidským hlasem a autonomní vozidla. To jsou jen některé z křiklavých vymožeností a trendy témat posledních let.

Nicméně další rozvoj a progres jsou tak razantní, že už je možná načase šlápnout brzdu, zastavit se a pár minut přemýšlet… je tohle skutečně to, po čem lidé prahnou? Bez čeho nemohou být? Aby bylo možné zjistit odpověď, podrobila rakouská výzkumná agentura GfK Austria studiu tři klíčové oblasti, které staví aktuálně mobilitu lidské společnosti na hlavu. Jde o elektrifikaci, konektivitu a autonomii. Tyto tři sféry rozhodujícím způsobem přispívají k tomu, že se zásadní měrou bude měnit způsob, jak se lidé dostávají z bodu A do bodu B.

Auta se prodávají dál

Nejnovější závěry výzkumu ukazují, že základní motiv pro volbu určitého druhu vozidla spočívá v zájmu „být nezávislý“ (18 %). Následuje důvod „dostat věci do pohybu“, a tedy rychle a pružně převážet věci s podílem 16 %. „Úspora nákladů a času“ se umístila na třetí příčce s 15 %.

Z toho vyplývá, že nejširším možným způsobem pokrývá potřeby auto, a z tohoto důvodu bude i do budoucna představovat obzvláště atraktivní možnost pro spotřebitele. A to se odráží i v číslech: 78 % mileniálů a 68 % spotřebitelů ve věku nad 36 let zvažuje v následujících 5 letech koupi automobilu.

Flexibilita ovlivňuje volbu dopravního prostředku

Studie GfK nazvaná „On the Road Again“ (Znovu na cestě) mimoto také odkryla, že jak mileniálové, tak i starší generace chtějí využívat celou škálu různých možností mobility, a plánují si zvolit takový dopravní prostředek, který přináší v dané situaci nejlepší osobní užitek. Tak například: stálé zácpy? Proč tedy jezdit autem? A naopak: jsou aktuálně nespolehlivé jízdní řády? Proč se tedy trmácet vlakem?

Z toho vyplývá, že výrobci aut i jiné subjekty mobility pro obyvatelstvo musí nabídnout svým zákazníkům nejen inovativní, ale hlavně vysoce kompatibilní služby. To bude ještě napínavá cesta. Nejde jen o to „vypilovat“ jednotlivé dopravní prostředky k dokonalosti, ale hlavně je propojit a flexibilně doplňovat.